onsdag 20. juni 2012

Abelvær- Rørvik


Turen fra Abelvær til Rørvik var veldig grei, gode forhold med vind fra vest og mange småøyer gjorde dette til en enkel overfart. Det er ikke mer enn 18 km heller, så vi hadde god tid på oss. Hurtigruta går fra Rørvik kl 9 om kvelden, slik at det vi måtte ordne var en plass til kajakken min mens jeg var i bryllup på Tangen. Det kan egentlig være en utfordring, og jeg hadde ikke lyst til å legge den sånn at noen kan ødelegge den. Da vi kom til Rørvik var det en flytebrygge ikke så langt fra hurtigrutekaia, så vi siktet oss inn på den. Vanlige kaier kan vi ikke bruke, kajakkene veier nok godt over 100kg ferdig lastet, sånn at dette blir umulig å dra opp på land. Rett på baksiden av flytebrygga var det et bygg med en Sport1-butikk, og der var det hjelp å få. Tror du ikke at de hadde et rom i kjelleren som kajakken kunne være, og det var bare å bære kajakken rett inn. Glimrende :-) Enda bedre var det at da fikk vi bunkret opp med gass og bensin, og en ny stekepanne med teflon, luksus.
Håkon på Sport1 i Rørvik var bare velviljen selv, og det var bare å ringe når jeg skulle ha den ut igjen, samme når på døgnet. Egentlig veldig typisk, utrolig mye velvilje man får, når man forteller hva man driver med. Kajakkpadlere vil alle hjelpe, virker det som.

Hurtigruta kom som den skulle, så et par øl og litt mat senere, var det godt å finne lugaren. Det er nattseilas til Trondheim, slik at den er framme om morgenen. Pål venter på familien der, mens jeg tar toget ned på onsdag morgen. Da ble det tid til litt å være turist i Trondheim, omvisning i Nidarosdomen, inkludert opp i tårnet. Deilig å bare slappe av litt. Planen var egentlig å komme til Trondheim til sthans, slik at når vi klarte Rørvik til dette tidspunktet gjør at vi ligger litt forann skjema. Dette passer bra, siden det blir 6 dager pause nå. Tror dette egentlig bare er bra, siden vi har kjørt oss selv ganske hardt over lang tid nå, kroppen har nok godt av en liten pause.

Planen videre er å begynne å padle igjen mandag 25, da blir det tog og hurtigruta opp igjen.

Fint å få en tur hjem for å hente utstyr, Tore på Skar G-sport har ordnet nye stenger til teltet, og jeg må få tak i wire til kajakken for å ha dette som reserve. Dessuten må kartene på GPSen oppdateres, det viste seg at kartene fra Trondheim og nordover ikke virket som de skullle. Ellers er det noe andre småting som er greit å få ordnet.

Nå sitter jeg på toget sørover, gleder meg til bryllup i helga, rart å tenke på at Emil er blitt så gammel at han skal gifte seg. Men, sånn er det, tiden går fort.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar