fredag 13. juli 2012

Støtt - Fugløya nord

Det ble en travel dag, kl05.45 kom taxien for å hente oss i Henningsvær. Det passet så bra at Anita, Jens, Solgunn og jeg kunne ta samme hurtigbåt fra Svolvær til Bodø. Kvelden før grillet vi masse snadder, og hygget oss på svabergene ved Henningsvær. Dette er et fantastisk område, som alle bør prioritere å oppleve. Nordnorge på sitt beste.

Dagen idag bestod av mye transport. Hurtigbåt til Bodø, der fikk vi en lunsj sammen. Deretter måtte de andre rekke et fly,mens jeg tok hurtigbåt videre til Støtt.

Det var meldt sørvestlig kuling fra lørdag av, da vi tok båten sørover forbi Kunna til Støtt lå havet nesten blankt, bare noen dønninger. Fant ut at det måtte jeg bare utnytte. Pakket kajakken og kastet meg avgårde. Klokken ble over seks, men er jo i midtnattssolens rike. På vei ut fra Støtt traff jeg en fyr som rodde en gammel trebåt. Det viste seg at han rodde langsmed kysten, hadde startet i Strømstad for noen år siden, og brukte sommeren til å ro. Godt det er flere tullinger ute, så føler man seg ikke så ensom.

Planen var Fugløya, litt for at hvis jeg kom dit, hadde jeg noen øyer å gjemme meg bak etterpå. Det gikk greit, men 26 km sammenhengende uten pause var litt uvant. Må nok begynne å padle litt mer, og ikke ta hviledag hele tiden. I morgen ser jeg ann været før jeg ser hva som skjer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar