søndag 15. juli 2012

Fugløya- Bodø

Fant en flott teltplass på Fugløya, helt på nordsiden av den. Det var spådd kuling i løpet av natta, men den kom aldri. Det ble en sen start, litt for at det ble ganske sent dagen før, litt for at jeg ventet på vinden.

Kom da til slutt avgårde, og da kom medvinden også. Tredje dag med medvind, synes ikke jeg har vært bortskjemt med den. Tok strake veien mot Sør-Arnøy. Etter en liten benstrekk der, bar det over Saltfjorden til Bodø. Halvveis over Saltfjorden syntes jeg det tok så lang tid. Etter litt nøyere kikk på gps og kart viste det seg at strekket var på 20 km...det var egentlig en skikkelig tabbe, hadde det blåst opp enda mer kunne jeg fått skikkelig trøbbel. Var egentlig litt rare bølger der også, ganske rolige bølger på en meter, og innimellom kom det 2-3 svære bølger, sikkert 3 meter høye. Fant ut halvveis at jeg hadde glemt å låse roret nede, det er utrolig forskjell på det.

Gikk i alle tilfeller greit, kom inn i Bodø havn, og skvatt rett inn i båthavna. Thon hotell lå rett bak der, og det siste ledige rommet fikk jeg:-)

Nå har jeg tenkt endel, har slitt litt med motivasjonen i det siste, derfor passet det perfekt med noen dager i Lofoten sammen med gode venner. Etter at jeg begynte å padle igjen har det fortsatt å være tungt å komme igang. Fra Bodø må jeg padle opp til Harstad for å kunne ta Hurtigruta ned igjen, og jeg vet ikke om jeg orker dette.

I alle tilfeller, greit med et hotellopphold i Bodø, så ser jeg an det til dagen etter...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar